Onze eerste volledige schoolweek zit er op.
Eens piepen wat we zoal deden?
Elke ochtend schrijven we onze naam op het bord.
Daarna tellen we hoeveel leerlingen aanwezig zijn.
Tijdens het liedje 'Hé, word eens wakker',
mag er elke dag iemand de vriendjes van de klas zachtjes 'wakker' maken.
Eens piepen wat we zoal deden?
Elke ochtend schrijven we onze naam op het bord.
Daarna tellen we hoeveel leerlingen aanwezig zijn.
Tijdens het liedje 'Hé, word eens wakker',
mag er elke dag iemand de vriendjes van de klas zachtjes 'wakker' maken.
Deze week deden we ook aan ochtendgymnastiek.
Elk om de beurt draaiden we aan het rad om te zien hoeveel keer we de oefening moesten uitvoeren.
We proberen deze zo zelfstandig mogelijk te maken.
Tijdens een lesje SEO stonden we even stil bij het gevoel BOOSHEID.
We luisterden eerst naar een verhaal over een ruzie.
We probeerden zelf eens boos te kijken.
Tijdens een zoekspel probeerden we zo snel mogelijk de foto's van de boze kindjes terug te vinden.
De andere gevoelens moesten we laten liggen.
Tijdens de knutselles maakten we een verjaardagskaart.
Deze blijft nog even in de klas tot we jarig zijn.
Aan de hand van foto's leerden we wanneer we onze handen zeker moeten wassen.
en dat we de bacterieën kunnen weg wassen met water en zeep.
We maakten een modderbad.
Daarna werden de handen grondig gewassen.
We leerden deze week ook een liedje aan.
We leerden deze week ook een liedje aan.
We luisterden naar de tekst en zochten zelf welke pictogrammen bij de zin passen.
We maakten een oefening waarbij we realistisch kleuren en leren beschrijven.
Hoe ziet onze boekentas er uit?
Tijdens de taallesjes leerden we nieuwe woorden, zinnen maken, omschrijving geven,...
En we eindigden de week met waterspelletjes voor wie daar zin in had.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten